خرید گاوصندوق بانکی

خرید گاوصندوق بانکی

خرید گاوصندوق بانکی


گاوصندوق از آن دسته از محصولاتی هستند که از نظر ابعاد، طراحی، وزن، ساختار قفل، مشخصات فنی و کیفی دارای انواع مختلفی می باشد، بانک ها و موسسات پولی و مالی، از عمده ترین خریداران گاوصندوق بانکی هستند.

بیش ترین دغدغه ی مدیران بانک ها نگهداری وجوه نقدی است که به نوعی به صورت امانی از طرف مشتریان و سپرده گذاران، در اختیار آنها قرار گرفته است.

پول نقد و انواع اسناد بانکی از آن دسته از اموالی هستند که با توجه به کم حجم بودن اما بسیار مهم و با ارزش هستند از این رو، تولید کنندگان محصولات امنیتی از جمله گاوصندوق بانکی، همیشه این مسئله را مد نظر دارند که کالای تولیدی بانک ها و موسسات پولی و مالی، باید ویژگی های منحصر به فردی نسبت به سایر محصولات شان داشته باشند.

 

گاوصندوق بانکی

گاوصندوق بانکی

خرید گاوصندوق بانکی

ابعاد گاوصندوق بانکی

مهم ترین و اصلی ترین وجه تمایز گاوصندوق بانکی از سایر گاوصندوق ها، ابعاد فیزیکی آن است؛ بانک ها معمولا حجم زیادی از وجوه و اسناد مالی را در اختیار دارند و برای نگه داری راحت تر و بهتر آن، نیاز مبرمی به یک گاوصندوق بزرگ و حجیم دارند.

وزن گاوصندوق بانکی

به تبع ابعاد بزرگ یک گاوصندوق بانکی، وزن آن و میزان بتن بدنه آن به همان نسبت بالا می رود. گاوصندوق های بانکی معمولا وزنی معادل یک هزار تا سه هزار کیلوگرم دارند. این وزن زیاد یکی از مهم ترین فاکتورهای امنیتی گاوصندوق بانکی است.

ورق  گاوصندوق بانکی

این گاوصندوق ها علاوه بر وزن زیاد باید حجم وسیع تری برای مقاومت در مقابل آسیب های توسط آتش سوزی، سرقت و … نیز داشته باشند این میزان امنیت، جز با بکار بردن آلیاژی قوی در بدنه محقق نمی گردد. برای ساخت گاوصندوق های بانکی معمولا از آلیاژی مقاوم تر جهت بدنه داخلی و بیرونی آن استفاده می شود. ضخامت ورق گاوصندوق های بانکی در بدنه بیرونی حداقل باید سه میلی متر و ورق داخلی حداقل یک میلی متر و فاصله دو جداره گاوصندوق برای ریختن بتن نسوز باید حد اقل پنج سانتی متر باشد.

زبانه گاوصندوق بانکی

هنگام بسته بودن درب گاوصندوق ، یکی از تنها نگه دارنده های آنها، زبانه های داخل درب است. زبانه های گاوصندوق، اهرم هایی هستند که به هنگام بسته شدن درب، به پشت بدنه داخلی گاوصندوق هدایت می شوند. به این ترتیب از باز شدن درب جلوگیری می کنند.

درب گاوصندوق بانکی

اهمیت هر کدام به میزان نقش آن در امنیت گاوصندوق متفاوت است. اصلی ترین قسمت یک گاوصندوق از لحاظ ایمنی،  درب آن است. درب گاو صندوق خود شامل قطعات و بخش های مختلفی است که هر قسمت ، نقشی را در ضریب ایمنی کل گاوصندوق ایفا می کنند. زبانه ها ، یکی از این موارد است.

یراق آلات گاوصندوق

اندازه دستگیره ها و قفل های نصب شده روی هر گاوصندوق متناسب با سایز آن انتخاب می شود. گاوصندوق های بانکی به خاطر حجم بالا، دارای دستگیره و قفل های قوی و بزرگ هستند. این دستگیره ها باید توانایی جابجایی زبانه های داخل درب را داشته باشند؛ لذا خود دارای مختصات بزرگ تری نسبت به سایر مدل ها هستند. قفل های به کار رفته روی این نوع گاوصندوق از نوع خاصی هستند. از آنجا که ضخامت درب ها  زیاد است، در نتیجه طول کلید باید زیاد باشد تا به راحتی دورن درب قرار بگیرد و قفل را آزاد کند.

 

گاوصندوق بانکی

گاوصندوق بانکی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    درخواست خدمات